8.10.2010

Make own MICRO-FARM!

自分の台所に小さな畑を作ってみませんか?
最近、「Urban Farm」という雑誌を読んでスプラウトを育てたい!と思い始めてみました。
すごく簡単そうです。実は、今回が初めてなんですがうまくいくかな?
育てたルッコラが種を作っていたのでそれを使ってみます。なんでもいいので空きビン(タッパーでOK)に水で湿らせた脱脂綿の上にのせて、その上に種を蒔いてみました。蓋をして、暗い所に置き、あとは何日か芽が出るまで待ちます。芽が出るのが楽しみ。トトロのメイちゃんの気分がわかるな、と思いました。また、芽が出たら写真を載せます。
もし、これがうまくいけば、自分の台所に畑を作れる!と思いわくわくしてます。
簡単で、栄養満点なスプラウトをみんな自分で育てれたら世界が変わるかも笑。

Do you want to try making own micro farm in your kitchen?
I recently read the magazine 'Urban Farm' which showed me how to grow micro greens.
I started growing my micro greens because it looked easy to grow them.
I used arugula seeds from my garden. First, I prepared some container, put cotton balls, and made them wet with some water. And then, I sowed seeds in the container put a lid. I'm keeping the container in dark place for a few days. I just need to wait for their sprouting! I feel like the girl in the movie '' My neighbor totoro''. I'll put some pics when my arugula sprouts!!
I'm so excited about their sprouting because I can make my micro farm in the kitchen easily:)
If everybody all of the world could grow their own nutrisious sprouts in their kitchen, something would change in the world!?


1 件のコメント:

  1. 私も今夏に何年ぶりかに(もしかしたら子供のとき以来かも(@0@))種を植えました。
    お水をあげて、1週間もたたないうちに、種のからをかぶったひまわりくんの芽がでてきました。すごくかわいくて、愛おしいのと同時に自然のすごさを感じました。
    あんな小さな種の中にすっごい神秘が隠されてる。
    そんなことが、自分のおうちのキッチンで簡単にできたら、そしてそのGREENを頂く!!本当に世界が変わる!私もさっそくやってみます!!

    返信削除